Annoncørbetalt indhold: Riders Deluxe.

Vidste du, at en af mændene bag den efterhånden store og populære internetshop Riders Deluxe, også er manden bag det tidligere SmartGuy, der senere blev til Stylepit? Han hedder Christian Kusk, og han fortæller dig her, hvorfor det har været vigtigt at skabe en onlineshop med rideudstyr, der kunne det samme som den mere morderne nethandel.

I ridebranchen skal man generelt være bedre til at skabe værdi for pengene. Bannere i ridehuse eller trykte magasiner er rigtig svære at måle effekten af. Online kan man helt konkret måle antal klik og salg og skabe en helt anden værdi”

– Christian Kusk, medejer af Riders Deluxe.

Onlinesalget for rideudstyr var bagud

Efter, at Christian solgte sine Stylepit-aktier, stoppede han med at arbejde. Dog blev han hurtigt utålmodig – der skulle ske noget. 14 dage efter fortalte en makker ham om idéen til at skabe en pendant til Stylepit og Boozt, bare inden for rideverdenen. Han mente, at onlinesalget for rideudstyr var bagud i forhold til modebranchen. Og sådan kom Riders Deluxe til verden.

Træt af at gå forgæves

Men der ligger også en anden grund bag. Oprindeligt er ideen udsprunget af den tredje ejer, Hanne Oldenborgs, frustration over at gå forgæves i rideudstyrsforretninger, der enten ikke havde den rigtige farve, model eller størrelse. Så da Riders Deluxe gik i luften, var målet at have så mange varer at tilbyde kunderne som overhovedet muligt.

Branchen for rideudstyr lå ikke i kortene

Dengang Christian igen skulle overveje at være med i et online projekt, vidste han, at det skulle det være inden for en niche, som han virkelig troede på. Men det lå bestemt ikke i kortene, at det skulle blive i brancen for rideudstyr, fortæller han:  

Mine to søskende har redet hele deres barndom, og jeg hadede al den hestesnak over middagsbordet, og jeg syntes, at det var så uinteressant. I dag griner de af mig, men jeg har fået et mere nuanceret billede af branchen, hvor der er gode muligheder, og det er en fritidsbeskæftigelse, hvor man bruger rigtig mange penge. Typisk er de eksisterende online shops et spejl af de fysiske, og sortimentet er ikke stort nok, så folk skal handle to steder. Qua det er en niche, er man nødt til at være stærke og brede, så man rammer hele segmentet inden for ridesporten.”  

Riders Deluxe er udelukkende en onlinevirksomhed, men det gør ikke lageret mindre – det er kæmpestort. Foto: Majken Soelberg.

Ingen fysisk butik

Riders Deluxe er ifølge Christian den første i rideverdenen, som ikke er funderet i en fysisk butik, og fokus er på, at skabe langsigtede relationer med kunderne online.  

Vi arbejder i et nichemarked, hvor man deler en passion omkring heste. Her skal vi levere en god oplevelse for kunderne, så de fortæller om den til venner og veninder. Og så har vi indført online chat, dag til dag levering, returlabel til fejlkøb og en fragtpose med nem dobbeltklæbende åben og lukning,” forklarer Christian, der mener, at det er det niveau, kunderne kender fra andre brancher, og det skal man også kunne forvente i rideverdenen. Det skete helt tilbage i 2016, og dermed var Riders Deluxe med til at hæve standarden for onlinekøb af rideudstyr.

En anden mand bag Riders Deluxe, Mikael Johannesen, forklarer, at de gerne vil være imødekommende og samtidig undgå for mange returvarer. Riders Deluxe har derfor en moderne kundeservice med onlinechat og lægger en billig returlabel i pakken. Det er et tiltag, som Christian har stået fast på, og som han har haft gode erfaringer med fra modebranchen. Og der har heldigvis været overraskende få returvarer, fortæller Mikael og Christian.  

Det handler om at skabe værdi

Christian kommer fra en topprofessionel modebranche, der på mange områder er mil foran rideverdenen, og hans bedste råd til dem, der søger sponsorater osv., er: 

I ridebrancen skal man generelt være bedre til at skabe værdi for pengene. Bannere i ridehuse eller trykte magasiner er rigtig svære at måle effekten af. Online kan man helt konkret måle antal klik og salg og skabe en helt anden værdi. Hvis det ikke giver nogen værdi, er folk ikke interesseret. Man skal heller ikke være bange for at skubbe til innovationen og kigge mod andre brancher – hvad har man gjort godt der? Byg så tingene op med gode oplevelser, giv noget værdi og vær interessante,” anbefaler Christian.

Vi tør godt sige, at Riders Deluxe er grunden til, at vi i dag kan forvente, at rideudstyr bliver leveret fra dag til dag, med nem retur og kundeservice ud over det sædvanlige. Hvis ikke man kan levere den værdi for sine hesteelskende kunder, så er konkurrencen rigtig hård.

Hvorfor navnet Riders Deluxe?

Navnet Riders Deluxe skal signalerer, at alle forbrugere har ret til den luksus, at de til enhver tid kan hive det produkt, som de skal bruge, ned af hylden.

Tre stærke kræfter bag Riders Deluxe. Foto: Majken Soelberg.
Malgré Tout anbefaler altid, at du søger yderligere vejledning hos en fagperson.