Dansk Ride Forbund lancerer ny serviceorganisation

Pressemeddelse fra Dansk Ride Forbund

Fremtiden byder på mange og spændende udfordringer for os alle i dansk ridesport. Vi skal fokusere på medlemsvækst og fastholdelse samt en sund økonomi. Derfor lancerer vi pr. 1. oktober 2017 en helt ny serviceorganisation, der skal understøtte klubber, ryttere og andre aktører i at sikre, at ridesporten også i fremtiden er en af Danmarks mest populære idrætsgrene.

Hvorfor er der behov for mere service?
Dansk Ride Forbund har eksisteret i 100 år og har gennem årene sikret et godt og solidt grundlag for dansk ridesport. Men vi kan nå meget længere, hvis vi trækker i samme retning som et samlet VI. Derfor ændrer vi markant på strukturen på forbundskontoret, og fra 1. oktober er vi klar med en ny Serviceorganisation, hvis fornemmeste opgave er at yde service til klubber, ryttere og frivillige, så de får den støtte, de skal bruge for deres virke i sporten.

Service og tilgængelighed
Omdrejningspunktet for opgraderingen af serviceniveauet bliver en ny afdeling, der skal levere service til klubber, ryttere og frivillige. Her samles medarbejdere fra den nuværende Afd. Klub & Bredde samt den nuværende Afd. Sport i en samlet serviceafdeling under ledelse af Anne Silfwander, der gennem de seneste år har arbejdet som sportskoordinator. Formålet er, at uanset om man er rytter, frivillig eller repræsenterer en klub, skal man kunne få den støtte og rådgivning, man har brug for, for at kunne dyrke sin sport eller give sine medlemmer muligheden for at dyrke deres sport og passion bedst mulig.

Ændringen sker pr. 1. oktober, hvor vi også øger tilgængeligheden ved at ændre den nuværende telefontid til en længere åbningstid, hvor man kan komme i kontakt med os fra 8.30 – 15.30 mandag til torsdag og 8.30 – 15 fredag.

Dedikerede ressourcer til fremtidens udfordringer
De kommende år skal vi bl.a. implementere vores Ambition 2022 samt aftalte strategiske spor med DIF. Pr. 1. januar 2018 indføres også den vedtagne nye kontingentstruktur, der gør forbundets indtægter meget mere variable, og så skal ridesporten være væsentligt mere synlig på landkortet. Derfor dedikerer vi fagligt ansvarlige til de prioriterede områder, som i samarbejde med Serviceafdelingen skal sikre, at vi når i hus med opgaverne.

Fordeling:
– Lars Moss får ansvar for salg, marketing og elite (dressur, springning og military).
– Anja Heinsen bliver ansvarlig for implementering af Ambition 2022 og de strategiske spor med DIF.
– Rikke Højgaard får bl.a. ansvar for at sikre en større synlighed på ridesporten i mediebilledet og ved events.
– Jan Stampe er ansvarlig for udvalg, officials, stævner og reglementer.
– Marianne Hochheim vil fortsat have ansvar for økonomi, IT og HR.

Uddannelse er også et nøgleområde for forbundet, og derfor vil dette område blive analyseret gennem efteråret, så der kan lægges en tidssvarende strategi og plan herfor.

Den daglige ledelse af forbundet vil fremadrettet blive varetaget af Jacob Gulmann, Marianne Hochheim og Anne Silfwander.

Annonce

Relaterede tags

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Lignende artikler

Annonce

Kategorier

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce