Bilka lancerer rideudstyr – blandet modtagelse hos hestefolket

Synes du, at det ville være smart, hvis man kunne ordne de praktiske indkøb samtidig med, at man shopper nyt rideudstyr? Det bliver faktisk en realitet nu. Supermarkedet Bilka har nemlig valg at lancere en mindre kollektion af udstyr til hest og rytter, men det er ikke alle, der er lige begejstret for ideen.

Indkøb til hverdagen

Bilka har længe haft forskellig sport- og fritidsudstyr – og nu altså også ridetøj. Det er ingen hemmelighed, at Bilka ikke ligger inde med en stor bunke fagpersoner inden for hestesporten, så hvordan kommer butikken egentlig på ideen til at sælge rideudstyr? Det har indkøber i Salling Group, Mads Hedegaard et svar på:

Vi ser hele tiden på mulighederne for at sælge lige netop de varer, som vores kunder bruger i hverdagen. Derfor er det også oplagt at tilbyde varer til de mange hesteinteresserede – ligesom vi også har noget for dem, der fisker, går på jagt eller løber i deres fritid. Går det godt, vil vi bestemt se på mulighederne for at fortsætte med at sælge rideudstyr.

Samarbejde med kendt springrytter

I Bilkas tilbudsavis finder man under “hyper hit” hurtig de forskellige varer til hest og rytter. Her er der træktov, piske, ridestøver, leggins, grime og på hjemmesiden under varer er der også et hovedtøj. Der er altså flere forskellige muligheder, men spørgsmålet er, hvordan ikke-hestemennesker har fundet på, at netop disse varer skulle på hylderne?:

Hesteverdenen byder på langt flere specialprodukter, end vi har i sortiment på nuværende tidspunkt. Vi har sammen med springrytteren Andreas Schou udvalgt en række af de mest gængse produkter for at blive fortrolige med universet.”

Et begrænset udvalg til en start

Som de fleste nok ved, så har Bilka ikke de store erfaringer med heste, og hvad der giver mening at sælge. Derfor kan det som udgangspunkt også virke lidt mystisk, at man kan købe et longetov, men ikke en ridehjelm og at ridestøvlerne kun fås i voksenstørrelser. Indtil videre starter butikkerne ud med de her varer, og ser hvordan salget går. I kommentarsporene på Facebook får den nye lancering dog en blandet modtagelse. Flere efterspørger støtte til de mindre rideudstyrsbutikker, andre mener ikke priserne er så billige igen, og så er der dem, der generelt hilser ideen velkommen. Til alle kommentarerne siger Mads Hedegaard:

Vi vil uden tvivl gøre os erfaringer undervejs, som vi kan bruge senere hen. Det glæder vi os til, og derfor er vi også glade for de mange gode input, vi har fået fra rytterne i løbet af weekenden. Dem tager vi naturligvis med videre.

Annonce

Relaterede tags

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Lignende artikler

Annonce

Kategorier

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce