Telefonlinje til rapportering om dyremisrøgt kæmpe succes

Siden Dyrenes Vagtcentral gik i luften for fem år siden, har telefonlinjen glødet uafbrudt. Den store succes kommer lidt bag på direktør for Dyrenes Beskyttelse, Britta Friis, som ser de omtrent 500.000 modtagne opkald som tegn på, at der er stort behov for tilbuddet.

En forrygende start
Når Dyrenes Vagtcentral modtager henvendelser om dyr i nød, bliver der som oftest sendt en dyreambulance, som skal hjælpe dyret. I andre tilfælde kan vagtcentralens særligt uddannede medarbejdere give borgeren, der ringer om et nødstedt dyr i, hvordan han eller hun skal forholde sig, hvis man bedst skal hjælpe dyret. Dyrenes Beskyttelse har et landsdækkende netværk af frivillige kredsformand, der rykker ud i sager om vanrøgt og dyreværnssager. I 2015 er der ringet 1827 gange vedrørende sager, der dækker over landbrugsdyr og heste.

Vi har haft en forrygende start og antallet af henvendelser stiger år for år i takt med, at kendskabet til vores vagtcentral har bredt sig i befolkningen,” siger direktør i Dyrenes Beskyttelse, Britta Riis.

Hvis du vil ringe til Dyrenes Vagtcentral, skal du ringe 1812.

Kilde: Dyrenes Beskyttelse

Annonce

Relaterede tags

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Lignende artikler

Annonce

Kategorier

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce